lördag 8 augusti 2009

Simmande inkräktare avvisade

Fientligt intrång från vattnet av tre nakna män med sovsäckar, moonande rumpor och en kvinnlig blottare. Jungmännen Jonas och Patrik har haft en händelserik nattvakt på Ostindiefararen Götheborg.


Jungman Jonas på Ostindiefararen Götheborg.

En grupp yngre norrmän, som fått lite för mycket att dricka, skulle prompt besöka skeppet mitt i natten. De ville inte acceptera att bli stoppade vid landgången trots upprepade tålmodiga förklaringar om att de var välkomna tillbaka nästa dag.
- De ville bara inte ge sig utan försökte på alla sätt att övertala oss att släppa på dem, berättar Jonas.
De tjatade, bönade och bad och en av tjejerna erbjöd till slut en titt på behagen i utbyte mot att de fick gå ombord.
- Hade det varit min egen båt så kanske jag hade sagt ja, men nu har vi regler vi måste följa och det var inte mycket att göra åt, skrattar Jonas
För säkerhets skull visade hon dem ändå, vilket fick en av männen i sällskapet att surna till av svartsjuka och kontra med att moona mitt framför Jonas och Patrik. Eller, det var i alla fall vad han trodde att han lyckades med.
- Han hade väl glömt att vi hade ett heltäckande staket mellan oss. Det enda vi såg var hans huvud och hans kompisar som försökte få honom att sluta dra ner byxorna.

Till slut gav gänget i alla fall upp och lommade iväg och sen var det lugn och ro i några minuter innan det var dags att gå brandronden runt skeppet. När Jonas gick längs utsidan hörde han plötsligt ett plask vid sidan av båten.
- När jag lutade mig ut över relingen och tittar ner så står det tre nakna norrmän med var sin blöt sovsäck på röstbänken.


På denna lilla avsats, röstbänken, hade de tre simmande inkräktarna tänkt sig att övernatta.

- Här får ni inte lov att vara, sa jag, men de stod lugnt kvar och frågade om jag i så fall kunde föreslå något bättre campingställe uppe på däck.
Till slut fick Jonas övertalat dom att klättra över relingen och bli eskorterade ned för landgången. Där fick en förvånad Patrik se tre nakna män försvinna i natten med sina sovsäckar under armen och vattnet droppande från kroppen.

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar