lördag 25 juli 2009

Riggat och klart!

Hur blev det då med att klättra i riggen?

Jo, nu har jag insett att jag inte verkar vara höjdrädd - jag vågade faktiskt klättra i riggen, men nog var det läskigt! Det läskigaste var att ta sig upp för puttingvanten – det är den branta delen precis innan den första avsatsen, den s k märskorgen i storseglet.



Där behöver man hänga bakåt samtidigt som man klättrar uppåt. Detta lyckades jag inte med när vi hade klätterträning innan vi lämnade Farsund, men tog mig upp på insidan istället.

Väl i Halden sedan fick jag en ny möjlighet att utmana puttingvanten, men denna gång i den något lägre riggen i mesanmasten, som är den mast som är längst akterut istället.

Det lyckades till slut och jag vågade mig till och med ut på ett rå och känner mig ganska stolt!

/Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar